Rozpoczęcie działalności

Opierając się na wieloletnim doświadczeniu w obsłudze podmiotów gospodarczych zdajemy sobie sprawę ile wątpliwości pojawia się przy rozpoczynaniu działalności na własny rachunek. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych nowych klientów stawiających pierwsze kroki w meandrach biznesu dołożymy wszelkich starań aby doradzić jak to zrobić najkorzystniej. Pomożemy Państwu między innymi przy:

  • rejestracji działalności gospodarczej,
  • zgłoszeniu do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych,
  • wyborze formy opodatkowania,
  • decyzji odnośnie pozostawania płatnikiem podatku VAT,
  • decyzji o sposobie rozliczania samochodu w działalności,
  • kwalifikowaniu wydatków jako kosztów uzyskania przychodu,
  • i wielu innych formalnościach niezbędnych do prawidłowego rozpoczęcia biznesu.

Oferta dla istniejących firm

Książka przychodów i rozchodów

  • bieżące ewidencjonowanie operacji gospodarczych;
  • wyliczanie zaliczek podatku dochodowego;
  • naliczanie w zakresie podatku dochodowego (PIT) i podatku i towarów i usług (VAT),
  • prowadzenie ewidencji środków trwałych i wyposażenia wraz miesięcznym naliczaniem amortyzacji,
  • sporządzanie i przekazywanie do właściwego urzędu rocznych rozliczeń podatkowych,
  • prowadzenie dokumentacji i rozliczeń ZUS Przedsiębiorcy;

Ryczałt ewidencjonowany

  • wyliczanie zaliczek podatku dochodowego (PPE),
  • prowadzenie ewidencji środków trwałych,
  • sporządzanie i przekazywanie do właściwego urzędu rocznego zeznania podatkowego,
  • prowadzenie dokumentacji i rozliczeń ZUS Przedsiębiorcy
  • bieżące prowadzenie ewidencji dla potrzeb (VAT),

Księgi handlowe

  • otwarcie ksiąg rachunkowych na dzień rozpoczęcia działalności,
  • bieżące ewidencjonowanie operacji gospodarczych;
  • wyliczanie zaliczek podatku dochodowego,
  • prowadzenie ewidencji środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych oraz ewidencji wyposażenia niskocennego wraz z miesięcznym naliczeniem amortyzacji,
  • przygotowywanie potwierdzeń sald należności i zobowiązań,
  • zamknięcie roku obrotowego, sporządzanie bilansów, rachunków zysków i strat, rachunków przepływów pieniężnych ,informacji wstępnej oraz informacji dodatkowej, zeznania rocznego CIT-8, a także przygotowywanie uchwał,
  • sporządzanie sprawozdań dla GUS, NBP,
  • rejestracja spółek prawa handlowego,
  • tworzenie planów kont,
  • sporządzanie raportów kasowych,
  • tworzenie polityki rachunkowości.

Płace, Kadry, ZUS

  • przygotowywanie i przekazywanie do ZUS zgłoszeń do ubezpieczenia społecznego i zdrowotnego osób zatrudnionych,
  • sporządzanie miesięcznych list płac pracowników etatowych oraz zleceniobiorców,
  • przygotowywanie rachunków do umów zlecenie i o dzieło,
  • obliczanie miesięcznych zaliczek na podatek dochodowy od osób zatrudnionych,
  • tworzenie miesięcznych deklaracji ZUS oraz naliczanie składek,
  • sporządzanie do Urzędów Skarbowych deklaracji i rozliczeń podatkowych (PIT-8AR, PIT-4R) i przekazywanie ich do Urzędu Skarbowego,
  • sporządzanie raportów RMUA, kart wynagrodzeń pracowników, informacji o uzyskanych przez pracowników dochodach oraz pobranych zaliczkach na podatek dochodowy (PIT-11),
  • przygotowywanie dokumentacji związanej z zatrudnieniem i zwalnianiem pracowników (czyli umowy o pracę; PIT 2, informacja dodatkowa o warunkach zatrudnienia, świadectwo pracy, skierowanie na badania, przeszkolenia BHP, umowy zlecenie, umowy o dzieło),
  • przygotowywanie sprawozdań PFRON, GUS

Dotacje

  • prowadzenie wyodrębnionej ewidencji księgowej projektu,
  • opisywanie dokumentów księgowych , zgodnie z wymogami zawartymi w umowie o dofinansowanie,
  • sporządzanie wniosków o płatność,
  • współpraca z firmami doradczymi w zakresie pozyskiwania dofinansowania dla firm.

Pozostałe usługi

  • reprezentacja klienta w Urzędzie Skarbowym, ZUS,
  • wyprowadzanie zaległości księgowych,
  • przygotowywanie niezbędnych zestawień pomocniczych dla Zarządu, Rady Nadzorczej, itd.