przygotowywanie i przekazywanie do ZUS zgłoszeń do ubezpieczenia społecznego i zdrowotnego osób zatrudnionych,
sporządzanie miesięcznych list płac pracowników etatowych oraz zleceniobiorców,
przygotowywanie rachunków do umów zlecenie i o dzieło,
obliczanie miesięcznych zaliczek na podatek dochodowy od osób zatrudnionych,
tworzenie miesięcznych deklaracji ZUS oraz naliczanie składek,
sporządzanie do Urzędów Skarbowych deklaracji i rozliczeń podatkowych (PIT-8AR, PIT-4R) i przekazywanie ich do Urzędu Skarbowego,
sporządzanie raportów RMUA, kart wynagrodzeń pracowników, informacji o uzyskanych przez pracowników dochodach oraz pobranych zaliczkach na podatek dochodowy (PIT-11),
przygotowywanie dokumentacji związanej z zatrudnieniem i zwalnianiem pracowników (czyli umowy o pracę; PIT 2, informacja dodatkowa o warunkach zatrudnienia, świadectwo pracy, skierowanie na badania, przeszkolenia BHP, umowy zlecenie, umowy o dzieło),